Röviden rólam
2000-ben kezdtem el siklóernyőzni. Megismerhettem egy olyan sportot, ami egy igazán csodálatos dimenzióba emeli az embert. A siklóernyős elméleti és gyakorlati vizsgákat sorban teljesítettem, és tapasztalatot szereztem a versenysportban is. Ezeket a tapasztalatokat oktatóként adtam át a siklóernyős növendékeimnek. Tandem (kétüléses) jogosítás megszerzése után, az utasokkal együtt repülhettünk és láthattam mekkora élményt jelent ez olyan embereknek is, akik csak ízelítőül próbálták ki a repülés legszabadabb formáját.
Versenyzőként sok országban repülhettem, hazai és nemzetközi versenyeken indultam. Kedvenc helyeim: Szerbia (Kopaonik) és Szlovénia (Julia Alpok)
Magyarországon 11 éve szervezem és koordinálom a Magyar Siklóernyős Liga versenysorozatot, amely távrepülő verseny, és minden évben nagy sikernek örvend a pilóták körében.
A siklóernyőzésnek több válfaja létezik : távrepülés (XC), célraszállás (ACC), akrobatikus (Akro), hátimotoros (ppg), kerékről induló motoros (trike). Minden repülési módnak megvannak a maga szépségei, de a szabad repüléshez talán az XC áll a legközelebb.
2011-ben próbáltam először a siklóernyős trikeot. A trike egy olyan eszköz, amely motor és megfelelő méretű siklóernyő segítségével képes 2 személyt a levegőbe emelni, – az üzemanyag tank méretétől függően – akár 2-3 órán keresztül. Ezt az élményt tudom megosztani a velem együtt repülő utassal, aki egy másik dimenzióból csodálhatja a tájat.
2018-ban régi vágyam vált valóra, hogy saját gépemmel tudom utasaimat a magasba repíteni. Kiválasztásánál fontos volt számomra, hogy erős, biztonságos és erre a célra tervezett eszköz legyen, megbízható motorral és stabil szárnnyal. Ezért döntöttem a 2 hengeres, 40 lóerős ROTAX motor mellett, és hozzá, ITV Bulldog motoros-trike repülésre tervezett 400kg terhelhetőségű ernyőt választottam.
A családom tagjai is mind kipróbálták már utasként, a motoros és a motor nélküli siklóernyős repülést.
Repüljünk együtt, és készíts Te is Szelfit Szeged felett!
Auner Amadé (pilóta)