Röviden rólam
![](https://ml2vlfwlbpjv.i.optimole.com/w:auto/h:auto/q:mauto/f:best/https://aunair.hu/wp-content/uploads/2019/01/313535_278784702141016_588500854_n.jpg)
2000-ben kezdtem el siklóernyőzni. Megismerhettem egy olyan sportot, ami egy igazán csodálatos dimenzióba emeli az embert. A siklóernyős elméleti és gyakorlati vizsgákat sorban teljesítettem, és tapasztalatot szereztem a versenysportban is. Ezeket a tapasztalatokat oktatóként adtam át a siklóernyős növendékeimnek. Tandem (kétüléses) jogosítás megszerzése után, az utasokkal együtt repülhettünk és láthattam mekkora élményt jelent ez olyan embereknek is, akik csak ízelítőül próbálták ki a repülés legszabadabb formáját.
![](https://ml2vlfwlbpjv.i.optimole.com/w:1110/h:833/q:mauto/f:best/https://aunair.hu/wp-content/uploads/2019/01/218841_208826509142624_5543715_o.jpg)
Versenyzőként sok országban repülhettem, hazai és nemzetközi versenyeken indultam. Kedvenc helyeim: Szerbia (Kopaonik) és Szlovénia (Julia Alpok)
Magyarországon 11 éve szervezem és koordinálom a Magyar Siklóernyős Liga versenysorozatot, amely távrepülő verseny, és minden évben nagy sikernek örvend a pilóták körében.
A siklóernyőzésnek több válfaja létezik : távrepülés (XC), célraszállás (ACC), akrobatikus (Akro), hátimotoros (ppg), kerékről induló motoros (trike). Minden repülési módnak megvannak a maga szépségei, de a szabad repüléshez talán az XC áll a legközelebb.
2011-ben próbáltam először a siklóernyős trikeot. A trike egy olyan eszköz, amely motor és megfelelő méretű siklóernyő segítségével képes 2 személyt a levegőbe emelni, – az üzemanyag tank méretétől függően – akár 2-3 órán keresztül. Ezt az élményt tudom megosztani a velem együtt repülő utassal, aki egy másik dimenzióból csodálhatja a tájat.
2018-ban régi vágyam vált valóra, hogy saját gépemmel tudom utasaimat a magasba repíteni. Kiválasztásánál fontos volt számomra, hogy erős, biztonságos és erre a célra tervezett eszköz legyen, megbízható motorral és stabil szárnnyal. Ezért döntöttem a 2 hengeres, 40 lóerős ROTAX motor mellett, és hozzá, ITV Bulldog motoros-trike repülésre tervezett 400kg terhelhetőségű ernyőt választottam.
![](https://ml2vlfwlbpjv.i.optimole.com/w:960/h:960/q:mauto/f:best/https://aunair.hu/wp-content/uploads/2019/01/42455077_2170880266488287_629938807445127168_n.jpg)
A családom tagjai is mind kipróbálták már utasként, a motoros és a motor nélküli siklóernyős repülést.
![](https://ml2vlfwlbpjv.i.optimole.com/w:960/h:720/q:eco/f:best/https://aunair.hu/wp-content/uploads/2019/01/42439073_2170896406486673_6254483839184273408_n.jpg)
![](https://ml2vlfwlbpjv.i.optimole.com/w:200/h:200/q:eco/f:best/https://aunair.hu/wp-content/uploads/2019/01/42803079_2173321229577524_8648706447737094144_n.jpg)
![](https://ml2vlfwlbpjv.i.optimole.com/w:720/h:960/q:eco/f:best/https://aunair.hu/wp-content/uploads/2019/01/43183190_2177219712521009_7285480301818544128_n.jpg)
Repüljünk együtt, és készíts Te is Szelfit Szeged felett!
Auner Amadé (pilóta)